logo Uzyskaj dostęp Co nowego w Pracowni

Terapia

Dzieci podwójnie wyjątkowe

– jak rozpoznać i pracować z dziećmi posiadającymi jednocześnie wybitną inteligencję i specjalne potrzeby?

Drukuj
Dzieci podwójnie wyjątkowe

Dzieci podwójnie wyjątkowe

Dzieci nazywane podwójne wyjątkowymi zapewniają rodzicom doświadczanie wielu wrażeń w procesie wychowawczym. Rodzice dzieci podwójnie wyjątkowych mają podobne odczucia w zakresie wychowania dzieci, które przez otoczenie są postrzegane jako zdolne, ale leniwe, zdolne, ale niegrzeczne, zdolne, ale niewychowane. Temat ten w Polsce nadal nie jest szeroko omawiany przez specjalistów i nauczycieli, choć stanowi codzienne wyzwanie dla większości pedagogów. Nauczyciele i rodzice dostrzegają, że stosunkowo mała liczba tych uczniów traktuje wszystkie przedmioty szkolne jednakowo. Większość z nich wykazuje się zainteresowaniem przedmiotami, które są dla nich istotne, a pozostałe potrafią całkowicie zaniedbać. Dzieci podwójnie wyjątkowe potrafią zapamiętać dane (...)

Autorzy

Dla prawidłowego funkcjonowania ta witryna korzysta z plików cookies, w tym dla lepszej prezentacji treści, zapewnienia sprawnego oraz bezpiecznego działania, przedstawienia spersonalizowanej oferty i promocji, a także w celach statystycznych. Kontynuując wizytę, wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej o tym, kto i w jaki sposób przetwarza te dane oraz o możliwościach zmiany ustawień przeglądarki, dowiesz się w Polityce Prywatności. Możesz zawsze cofnąć zgodę usuwając pliki cookies lub zmieniając ustawienia swojej przeglądarki.