Wykorzystanie metod integracji sensorycznej na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych i dydaktyczno- wyrównawczych
W ostatnich latach można zauważyć znaczny wzrost dzieci przejawiających różnego rodzaju trudności i problemu w nauce. Jest to spowodowane wieloma czynnikami, wśród których należy przede wszystkim uwzględnić zanieczyszczenie środowiska czy stały dostęp do środków masowego przekazu. Najczęściej u tych uczniów diagnozuje się szereg różnego rodzaju trudności, które wpływają negatywnie na ich funkcjonowanie, a nawet niekiedy je wręcz uniemożliwiają. Mowa tutaj o zaburzeniach sensorycznych, komunikacyjnych, społecznych, ruchowych, emocjonalnych czy poznawczych.
Można więc stwierdzić, że jakość życia tych dzieci i realizowanie przez nie obowiązków szkolnych oraz pełnienie ról społecznych jest znacznie obniżone. Dlatego też, bardzo dużą wagę przykłada się na chwilę obecną do właściwego realizowanie wszelkiego rodzaju zaleceń z poradni psychologiczno-pedagogicznych. Dzieci mają mieć bowiem zapewniony dostęp do zajęć, ćwiczeń i aktywności wspomagających i rozwój bezpłatnie, na terenie szkoły. Pozytywnym aspektem w tej kwestii staje się więc to, że z roku na rok świadomość nauczycieli i terapeutów rośnie i szuka się różnorodnych możliwości udzielenia wsparcia młodym ludziom i przygotowania ich do radzenia sobie w dorosłym życiu.
Bardzo ważne, o (...)