Współpraca z rodzicami dziecka z zaburzeniami integracji sensorycznej
Kiedy dziecko otrzymuje diagnozę zaburzeń integracji sensorycznej, rozpoczyna podróż do nowego świata. Zaczyna się proces terapeutyczny, w którym dziecko bierze udział wraz z terapeutą, jednak w tym wszystkim waży jest również rodzic i otoczenie.

Niemożliwa jest terapia bez współpracy dom – gabinet, trwająca czterdzieści pięć czy pięćdziesiąt minut w tygodniu, czy nawet dwa razy w tygodniu, jeśli dom (rodzina) nie współpracuje, nie rozumie lub nie potrafi zrozumieć problemów i trudności dziecka.
Jak w takim razie zaprosić rodziców w podróż terapeutyczną, której celem będzie efektywna terapia dziecka?
Najłatwiej jest polecić stosowną literaturę. Jaką jednak mamy gwarancję, że rodzic do niej sięgnie, że przeczyta ze zrozumieniem, że będzie potrafił odnaleźć w tym wszystkim siebie i swoje dziecko? Zdecydowanie lepiej jest, jeśli to terapeuta trochę pokieruje rodzicem – owszem, podsunie propozycje książkowe, ale bardziej skupi się na (...)