Sensorycznie wszystko gra – wykorzystanie zabaw sensorycznych z dziećmi w celu doskonalenia koncentracji, uwagi oraz skupienia
Przykładowy scenariusz zajęć z wykorzystaniem integracji sensorycznej dla nauczycieli klas I–III
Cel główny: poprawa koncentracji i uwagi oraz precyzji wykonywanych ćwiczeń.
Cele szczegółowe:
- budowanie zaufania do drugiej osoby,
- doskonalenie umiejętności równoważnych,
- doskonalenie umiejętności pracy w grupie,
- wzmacnianie napięcia mięśniowego,
- określanie własnego samopoczucia i nazywanie uczuć,
- rozwijanie kreatywności,
- doskonalenie percepcji słuchowej,
- ćwiczenia doskonalące budowanie wypowiedzi ustnych.
Metody pracy:
- integracja sensoryczna,
- praktyczne działanie
Środki dydaktyczne: dostęp do Internetu (dźwięki do odgadywania oraz muzyka relaksacyjna do słuchania), lina, woreczki, pachołki, hula-hoop, skakanka, białe kartki, kredki lub farby, mąka ziemniaczana, woda, cekiny, brokat, barwnik, miska.
Do przygotowania posiłku: kanapki, masło, wędlina, ser, pokrojone warzywa, talerze, plastikowe sztućce (do przygotowania pizzy dodatkowo: podkład do pizzy + sos pomidorowy).
Przebieg zajęć
Wstęp
- Przywitanie z dziećmi. Wspólne śpiewanie piosenki.
Witam was, witam was,
Nie mam jeszcze konta
Uzyskaj dostęp
Mam już konto
Logowanie