logo Uzyskaj dostęp Co nowego w Pracowni

Scenariusze

Scenariusz zajęć korekcyjno- kompensacyjnych dla ucznia szkoły podstawowej

Scenariusz zajęć korekcyjno- kompensacyjnych dla ucznia z ryzykiem specyficznych trudności w uczeniu się w szkole podstawowej

Drukuj
Scenariusz zajęć korekcyjno- kompensacyjnych dla ucznia szkoły podstawowej

Temat: Litery „b” i „d” – prawie takie same, a inne

Cele:

  • wzmacnianie i wydłużanie koncentracji i uwagi,
  • stymulowanie sprawności intelektualnej,
  • doskonalenie analizatora wzrokowego i słuchowego,
  • doskonalenie umiejętności różnicowania, kojarzenia i logicznego myślenia.

 

Przebieg zajęć:

  • Powitanie uczniów i rytualna rundka: Jakim czuję się dziś kolorem i dlaczego?
  • Prowadzący przedstawia uczniom kilka układów literowych, będących konfiguracją liter „b” i „d”. Podaje polecenia: Odwzoruj układ literowy możliwie precyzyjnie, zachowując kierunek i odpowiednie relacje między literami.
  • Następnie zaprasza uczniów do szukania wyrazu broda w zestawie wyrazów, w których występuje zarówno wyraz poszukiwany, jak i inne, podobne do niego graficznie:

broda      borda       bardo       broda       drabo         broda (...)

Dla prawidłowego funkcjonowania ta witryna korzysta z plików cookies, w tym dla lepszej prezentacji treści, zapewnienia sprawnego oraz bezpiecznego działania, przedstawienia spersonalizowanej oferty i promocji, a także w celach statystycznych. Kontynuując wizytę, wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej o tym, kto i w jaki sposób przetwarza te dane oraz o możliwościach zmiany ustawień przeglądarki, dowiesz się w Polityce Prywatności. Możesz zawsze cofnąć zgodę usuwając pliki cookies lub zmieniając ustawienia swojej przeglądarki.