Scenariusz zajęć korekcyjno- kompensacyjnych dla ucznia szkoły podstawowej
Scenariusz zajęć korekcyjno- kompensacyjnych dla ucznia z ryzykiem specyficznych trudności w uczeniu się w szkole podstawowej
Temat: Litery „b” i „d” – prawie takie same, a inne
Cele:
- wzmacnianie i wydłużanie koncentracji i uwagi,
- stymulowanie sprawności intelektualnej,
- doskonalenie analizatora wzrokowego i słuchowego,
- doskonalenie umiejętności różnicowania, kojarzenia i logicznego myślenia.
Przebieg zajęć:
- Powitanie uczniów i rytualna rundka: Jakim czuję się dziś kolorem i dlaczego?
- Prowadzący przedstawia uczniom kilka układów literowych, będących konfiguracją liter „b” i „d”. Podaje polecenia: Odwzoruj układ literowy możliwie precyzyjnie, zachowując kierunek i odpowiednie relacje między literami.
- Następnie zaprasza uczniów do szukania wyrazu broda w zestawie wyrazów, w których występuje zarówno wyraz poszukiwany, jak i inne, podobne do niego graficznie:
broda borda bardo broda drabo broda (...)