Co widzę, co słyszę – doskonalenie wczesnego języka recepcyjnego i ekspresji
Scenariusz zajęć z ćwiczeniami logopedycznymi do pracy przy terapii afazji sensoryczno-motorycznej dla dzieci w wieku przedszkolnym
Cel ogólny |
stymulowanie rozwoju mowy |
Cele szczegółowe |
|
Metody pracy |
|
Pomoce |
|
Przebieg zajęć:
Ćwiczenie 1
Zabawa „Co jest w pudełku?”
Logopeda prezentuje pudełko, w którym znajdują się przedmioty: lalka, auto, miś, piłka, klocki, koraliki. Dziecko wyciąga z pudełka przedmiot – ogląda go, dotyka, próbuje wydobyć dźwięki poprzez potrząsanie, uderzanie, pukanie, opuszczanie. Logopeda kolejno nazywa przedmioty i prezentuje wyrażenia dźwiękonaśladowcze:
- lala – [lala], kołysanie lali [aaa], idzie – [tup. tup, (...)