Ciężkie-lekkie - przykładowy scenariusz zajęć z wykorzystaniem integracji sensorycznej dla nauczycieli przedszkola
Cel główny: poznawanie cech ciężki – lekki, twardy – miękki
Cele szczegółowe:
- utrwalanie nazw części ciała,
- stymulacja zmysłu dotyku,
- doskonalenie orientacji w schemacie własnego ciała,
- zachęcanie do wypowiadania się na konkretny temat,
- odróżnianie ciężkich i lekkich przedmiotów,
- odróżnianie miękkich i twardych przedmiotów,
- doskonalenie różnicowania dotykowego,
- usprawnianie równowagi.
Metody pracy:
- integracja sensoryczna,
- pedagogika zabawy,
- ćwiczenia logopedyczne.
Środki dydaktyczne: wata, dowolny utwór muzyczny, duża miska z wodą (lub miski z wodą, jeżeli grupa jest liczna), zabawki, poszewki typu jasiek wypełnione różnorodnymi materiałami (które sprawią, że część wypełnień będzie twarda, a część miękka) – poszewek powinno być tyle, ile dzieci lub więcej, worek wypełniony różnymi przedmiotami (np. łyżka, kredka, nożyczki, piłka, kasztan, listek, piórko itp.) – każdy przedmiot powinien występować w liczbie 2 sztuk.
Przebieg (...)