logo Uzyskaj dostęp Co nowego w Pracowni

Scenariusze

Jak zapanować nad swoimi myślami?

Przykładowy scenariusz zajęć z wykorzystaniem integracji sensorycznej dla nauczycieli klas I–III

Drukuj
Jak zapanować nad swoimi myślami?

Klasa: 1

Temat: Jak zapanować nad swoimi myślami – doskonalenie procesów koncentracji i uwagi.

 

Cel główny: doskonalenie koncentracji i uwagi.

 

Cele szczegółowe:

  • usprawnienie percepcji słuchowej,
  • doskonalenie umiejętności grafomotorycznych,
  • doskonalenie umiejętności pracy w parach,
  • wzmacnianie napięcia mięśniowego,
  • doskonalenie umiejętności rozpoznawania liter;
  • rozwijanie umiejętności dopełniania do dziesięciu;
  • doskonalenie umiejętności właściwego reagowania na komendę werbalną.

 

Metody pracy:

  • integracja sensoryczna,
  • praktyczne działanie.

 

Środki dydaktyczne: odtwarzacz CD; ilustracje do dźwięków; gazety, farby, kartki białe i kolorowe, plastelina, klej, chusta animacyjna, karteczki do oceny zajęć.

 

Przebieg zajęć:

  1. Śpiewanie piosenki na powitanie:

Jeżeli ci wesoło i dobrze bawisz się,

uśmiechnij się do wszystkich i zaklaszcz w ręce swe.

Jeżeli ci wesoło i dobrze bawisz się,

to podnieś brwi do góry (...)

Autorzy

Dla prawidłowego funkcjonowania ta witryna korzysta z plików cookies, w tym dla lepszej prezentacji treści, zapewnienia sprawnego oraz bezpiecznego działania, przedstawienia spersonalizowanej oferty i promocji, a także w celach statystycznych. Kontynuując wizytę, wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej o tym, kto i w jaki sposób przetwarza te dane oraz o możliwościach zmiany ustawień przeglądarki, dowiesz się w Polityce Prywatności. Możesz zawsze cofnąć zgodę usuwając pliki cookies lub zmieniając ustawienia swojej przeglądarki.