logo Uzyskaj dostęp Co nowego w Pracowni

Terapia

Wspomaganie dziecka słabowidzącego. Usprawnianie percepcji wzrokowej

Nauczyciel pracujący z dziećmi słabowidzącymi powinien stale je obserwować, rozumieć ich potrzeby i dostosowywać metody, środki dydaktyczne oraz tempo przekazywanych treści programowych do możliwości dzieci.

Drukuj
Wspomaganie dziecka słabowidzącego. Usprawnianie percepcji wzrokowej

Najpowszechniejszą formą komunikowania się jest mowa dźwiękowa. Wypowiadane słowa są jednak tylko jednym z elementów mowy, ponieważ dla słuchającego mają też znaczenie: wyraz twarzy, postawa ciała, gesty, właściwie cała mimika mówiącego. Te dodatkowe elementy stanowią o pełnym znaczeniu przekazywanych słów. W przypadku dzieci słabowidzących wyraz twarzy mówiącego i jej mimika pozostają trudne do ustalenia. Co to za grupa dzieci? Są to osoby z ostrością wzroku pomiędzy 1/20 a ¼ (0, 05 a 0,25) lub nawet (jak niektórzy przyjmują) 1/3 (0,3). Ich ostrość wzroku została obniżona co najmniej trzykrotnie. Inna definicja mówi, że słabowidzący to osoby, których ostrość wzroku (...)

Autorzy

Dla prawidłowego funkcjonowania ta witryna korzysta z plików cookies, w tym dla lepszej prezentacji treści, zapewnienia sprawnego oraz bezpiecznego działania, przedstawienia spersonalizowanej oferty i promocji, a także w celach statystycznych. Kontynuując wizytę, wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej o tym, kto i w jaki sposób przetwarza te dane oraz o możliwościach zmiany ustawień przeglądarki, dowiesz się w Polityce Prywatności. Możesz zawsze cofnąć zgodę usuwając pliki cookies lub zmieniając ustawienia swojej przeglądarki.