Zawód terapeuty integracji sensorycznej (SI) cieszy się popularnością na rynku pracy. Wraz ze wzrostem świadomości na temat zaburzeń sensorycznych rośnie zapotrzebowanie na specjalistów w tej dziedzinie. Dla osób zainteresowanych rozwojem zawodowym w tym kierunku kurs kwalifikacyjny może stanowić atrakcyjniejszą alternatywę niż studia podyplomowe. Dlaczego warto rozważyć kurs na terapeutę SI?
Czytaj więcej
O zaburzeniach integracji sensorycznej mówi się najczęściej w kontekście dzieci, których rozwój przebiega prawidłowo, zgodnie z normami rozwojowymi. Należy jednak podkreślić, że bardzo często współwystępują one z zaburzeniami całościowymi, takimi jak zaburzenia ze spektrum autyzmu, w przypadku niepełnosprawności, chorób genetycznych oraz chorób przewlekłych.
Czytaj więcej
Coraz więcej rodziców zgłasza się do terapeutów integracji sensorycznej po pomoc, wsparcie i wskazówki. Dlaczego właściwie do nas przychodzą? Bo zachowania ich dzieci są trudne, niezrozumiałe i niepokojące. Często rodzice nie wiedzą, z czego to wszystko wynika. Jednocześnie ci sami rodzice otrzymują informacje zwrotne z przedszkola – okazuje się, że ich pociechy są za szybkie w działaniu, nie potrafią utrzymać odpowiedniego poziomu skupienia oraz zaczepiają innych. Chyba jednak najtrudniejszą dla rodzica jest ta sytuacja, kiedy słyszy, że jego dziecko bije, szczypie, gryzie, kopie lub popycha rówieśników. Na początku pojawia się więc myśl, że jest po prostu niegrzeczne i nieposłuszne. Jednak po chwili przychodzi refleksja, że może coś innego stoi za jego reakcjami. Warto zastanowić się nad tym, dlaczego niektóre dzieci zbyt dużo siły wykorzystują w zabawie czy w relacjach z innymi oraz jak można im w tym pomóc. Zastanowimy się także nad tym, co jest przyczyną tego stanu rzeczy.
Czytaj więcej
Zmysł słuchu zajmuje szczególne miejsce w świadomości rodziców i nauczycieli z uwagi na rolę w rozwoju mowy, możliwość kontaktowania się ze światem, a co za tym idzie – jego znaczenie dla prawidłowego rozwoju dziecka. Ma to głębokie uzasadnienie, bowiem badania wskazują, że nawet jedna trzecia dzieci, u których zdiagnozowano dysleksję rozwojową, ma trudności w przetwarzaniu słuchowym, a u połowy dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się występują tego typu zaburzenia
Czytaj więcej