Metoda dobrego startu
Metoda Dobrego Startu należy do metod wspomagania rozwoju psychomotorycznego wykorzystujących uczenie się polisensoryczne czyli wielozmysłowe . Angażowane w niej zmysły to : wzrok, słuch, dotyk, funkcje kinestetyczno – ruchowe , a także językowe. Jednoznacznie stwierdzono, iż jednoczesne współdziałanie wielu zmysłów i ich integracja sprzyja optymalnemu rozwojowi każdego dziecka.

METODA DOBREGO STARTU
Geneza i założenia metody
Pierwowzór Metody Dobrego Startu stanowi opracowana we Francji w latach 40 – tych XX wieku metoda Le Bon Depart (dobry odjazd, dobry start). Jej twórcą była Thea Bugnet, Holenderka z pochodzenia, zajmująca się wychowaniem fizycznym. W pierwotnej wersji metoda była przeznaczona do rehabilitacji osób z nabytymi zaburzeniami ruchowymi i miała charakter leczniczo - relaksacyjny. Współpracując ze specjalistami różnych gałęzi medycyny, autorka przystosowała swą metodę do prowadzenia zajęć z dziećmi. Założenia, jakie przyświecały tej adaptacji, to ćwiczenie podczas zabawy ruchów oraz funkcji percepcyjnych, niezbędnych przy czynności pisania, uaktywnianie i usprawnianie funkcjonowania ośrodków (...)