logo Uzyskaj dostęp Co nowego w Pracowni

Terapia

Jak rozpoznać zaburzenia przetwarzania słuchowego u dzieci?

Zmysł słuchu zajmuje szczególne miejsce w świadomości rodziców i nauczycieli z uwagi na rolę w rozwoju mowy, możliwość kontaktowania się ze światem, a co za tym idzie – jego znaczenie dla prawidłowego rozwoju dziecka. Ma to głębokie uzasadnienie, bowiem badania wskazują, że nawet jedna trzecia dzieci, u których zdiagnozowano dysleksję rozwojową, ma trudności w przetwarzaniu słuchowym, a u połowy dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się występują tego typu zaburzenia

Drukuj
Jak rozpoznać zaburzenia przetwarzania słuchowego u dzieci?

 

Rodzice od pierwszych lat życia dziecka zauważają trudności w jego funkcjonowaniu słuchowym i w zależności od współpracy ze specjalistami jest to poddawane diagnozie w różnym okresie życia dziecka. Istotna jest rola wczesnej diagnostyki i wspierania rodziców w rozwoju słuchowym dzieci, by skala trudności, z jaką mierzy się dziecko, była jak najmniejsza. W okresie wczesnodziecięcym rozwoju dziecka rodzice zauważają, że nie wykonuje ono poleceń, wymaga ich powtarzania, często zapada na infekcje uszu, rozprasza się podczas czytania mu książek, zdaje się wyłączać, zakrywa uszy, słysząc nagły, niespodziewany dźwięk, niepokoją go niektóre dźwięki, ma trudności z określeniem kierunku, z którego dochodzi (...)

Autorzy

Dla prawidłowego funkcjonowania ta witryna korzysta z plików cookies, w tym dla lepszej prezentacji treści, zapewnienia sprawnego oraz bezpiecznego działania, przedstawienia spersonalizowanej oferty i promocji, a także w celach statystycznych. Kontynuując wizytę, wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej o tym, kto i w jaki sposób przetwarza te dane oraz o możliwościach zmiany ustawień przeglądarki, dowiesz się w Polityce Prywatności. Możesz zawsze cofnąć zgodę usuwając pliki cookies lub zmieniając ustawienia swojej przeglądarki.