Integracja sensoryczna jako metoda wspomagająca w pracy z dzieckiem z zespołem Downa
Rozwój każdego człowieka uzależniony jest od wielu różnorodnych czynników.
Do najistotniejszych można zaliczyć:
- pewne wrodzone zadatki rozwojowe, które umiejscowione są w genach,
- środowisko, w którym dziecko dorasta, wychowuje się i poznaje normy i zasady w nim obowiązujące,
- aktywność własna dziecka, czyli jego potrzeby i możliwości oraz umiejętności zdobywania wiedzy i uczenia się nowych rzeczy,
- metody pracy z dzieckiem wykorzystywane w trakcie wspomagania jego rozwoju,
- oczekiwania rodziców, nauczycieli i innych osób znaczących co do osiągnięć, które powinny być jego udziałem.
Dzieci z zespołem Downa są wyjątkową grupą uczniów i pacjentów. Można uznać, że mają swoje mocne i słabe strony, które stają się widoczne w rozwoju poszczególnych sfer (poznawczej, emocjonalnej, społecznej czy fizycznej). Zespół Downa (...)