Ocena rozwoju procesów integracji sensorycznej dziecka z trudnościami z regulacją emocji
Studium przypadku chłopca w wieku dwóch lat, który potrzebuje ustalić dodatkowe formy terapii z powodu nerwowości oraz nieumiejętności radzenia sobie z emocjami.
Imię i nazwisko: Michał
Data urodzenia: listopad 2017
Data badania: marzec–maj 2020
Wiek: 2,4/2,6
Wykorzystane arkusze diagnostyczne:
- Kwestionariusz Rozwoju Sensomotorycznego
- Obserwacja swobodnej zabawy dziecka
- Wywiad z rodzicami dziecka
Michał został oceniony pod kątem rozwoju procesów przetwarzania sensorycznego, w celu ustalenia dodatkowych form terapii z powodu nerwowości oraz nieumiejętności radzenia sobie z emocjami. Jest dzieckiem bardzo ruchliwym i energicznym. Chętnie się huśta, często biega w kółko, żeby mu się kręciło w głowie. Trudno mu usiedzieć na miejscu. Ma problem z koncentracją, nie chce się bawić sorterami czy puzzlami. Niechętnie bawi się farbami. Pojawiają się problemy z jedzeniem, przejawia cechy wybiórczości pokarmowej. Je bardzo niechlujnie, rozrzuca, wypluwa jedzenie. (...)