Ocena rozwoju procesów integracji
Studium przypadku chłopca z dyspraksją
IMIĘ I NAZWISKO: Artur D.
DATA URODZENIA:
DATA BADANIA: 2022
WIEK: 5,7
WYKORZYSTANE ARKUSZE DIAGNOSTYCZNE:
1. Obserwacja kliniczna (arkusz prób Ayres, Maas, Johnson, Blanche, Botticelli, Hallway, Fisher, Murray, Bundy, w modyfikacji M. Kargi)
2. Kwestionariusz Rozwoju Sensorycznego Dziecka
3. Wywiad z rodzicami
4. Obserwacja swobodnej zabawy dziecka
5. Testy Południowo-Kalifornijskie
Artur został oceniony pod kątem rozwoju procesów przetwarzania sensorycznego z powodu różnorodnych trudności. Chłopiec ma problem z mową: mówi niewyraźnie, nieprawidłowo odmienia słowa. Problemem jest dla niego określenie położenia przedmiotów w przestrzeni. Chłopiec nie skupia się wystarczająco długo, czasem nie reaguje na kierowane do niego polecenia. Jest dzieckiem ruchliwym, ale jednocześnie (...)