logo Uzyskaj dostęp Co nowego w Pracowni

Studia przypadku

Diagnoza i terapia dziecka w wieku żłobkowym z objawami wzmożonego pobudzenia ruchowego – studium przypadku

Dziecko w wieku 19 miesięcy cechujące się wzmożoną potrzebą ruchu, sprawiające trudność opiekunom pod względem zapewnienia mu bezpieczeństwa wzbudziło niepokój rodziców, którzy uważnie obserwowali rozwój córki z uwagi na skomplikowaną sytuację zdrowotną od momentu narodzin. Poszukiwanie przez opiekunów możliwości pomocy dziecku zaskutkowało koniecznością przeprowadzenia diagnozy poziomu rozwoju procesów integracji sensorycznej.

Drukuj
Diagnoza i terapia dziecka w wieku żłobkowym z objawami wzmożonego pobudzenia ruchowego – studium przypadku

 

Analiza przebiegu rozwoju dziecka

Zofia, ur. 6.07.2016 r., została zgłoszona na badanie poziomu rozwoju procesów przetwarzania sensorycznego z uwagi na niepokojące objawy w zachowaniu, wymagające określenia przyczyn i strategii niwelujących je, potrzebę monitorowania poziomu rozwoju dziecka z uwagi na skrajne wcześniactwo. Wiek korygowany dziecka w dniu badania wynosił 17 miesięcy.

Dane uzyskane z wywiadu z tatą wskazują, iż dziewczynka urodziła się z ciąży trzeciej, porodu III w 27 HdB, z masą urodzeniową 400 g. Poród odbył się poprzez cięcie cesarskie, dziecko otrzymało 6 punktów w skali APGAR. Okres prenatalny przebiegał z poważnymi utrudnieniami w postaci bardzo wysokiego ciśnienia, hospitalizacji, oszczędnego (...)

Autorzy

Dla prawidłowego funkcjonowania ta witryna korzysta z plików cookies, w tym dla lepszej prezentacji treści, zapewnienia sprawnego oraz bezpiecznego działania, przedstawienia spersonalizowanej oferty i promocji, a także w celach statystycznych. Kontynuując wizytę, wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej o tym, kto i w jaki sposób przetwarza te dane oraz o możliwościach zmiany ustawień przeglądarki, dowiesz się w Polityce Prywatności. Możesz zawsze cofnąć zgodę usuwając pliki cookies lub zmieniając ustawienia swojej przeglądarki.