Korowe zaburzenia widzenia
Zaburzenia przetwarzania informacji wzrokowej w mózgu, czyli korowe zaburzenia widzenia, mają bardzo szeroką definicję. Ponadto różni autorzy, w zależności od pochodzenia i rozwoju badań, wprowadzili rozróżnienie pomiędzy zakresem korowych (ang. cortical), mózgowych (ang. cerebral) i kognitywnych (ang. cognitive) zaburzeń widzenia.
O korowych zaburzeniach widzenia mówimy, gdy badanie wzroku (zarówno okulistyczne, jak i optometryczne) nie wykazuje zazwyczaj żadnych nieprawidłowości w budowie narządu wzroku (gałki ocznej i nerwu wzrokowego), funkcje wzrokowe nie są zaburzone, ale mimo to dziecko widzi inaczej. Możemy mieć do czynienia z sytuacją, w której współistnieją choroby oczu lub zaburzenia funkcji wzrokowych, ale one nie tłumaczą problemów z widzeniem dziecka. Przy korowych zaburzeniach widzenia obserwujemy u pacjenta problem z interpretacją i przetwarzaniem informacji wzrokowych.
W polskiej terminologii Walkiewicz-Krutak zaproponowała używanie terminu „mózgowe uszkodzenie widzenia” w najszerszym kontekście, opierając się na terminologii zaproponowanej przez Jacobson:
„Termin mózgowe uszkodzenie widzenia odnosi (...)