Ogólne zasady nawiązania skutecznej komunikacji z rodzicami ucznia/podopiecznego
Skuteczne komunikowanie się z rodzicami dzieci uczęszczających do specjalisty na terapię to jedna z podstaw dobrej współpracy placówki z domem rodzinnym, która ma szczególne znaczenie w przypadku różnego rodzaju zajęć terapeutycznych, korekcyjno-kompensacyjnych, czy rewalidacji.
Nie zawsze jest łatwo rozmawiać z rodzicami, którzy prezentują różne postawy w stosunku do osoby specjalisty, terapii czy nawet samego dziecka. Zawsze warto jednak pamiętać, że ci dorośli mają szereg doświadczeń, ale także potrzeb, które kształtują ich zachowania i podejście. Należy też pamiętać, że bez ich współpracy i wsparcia terapia nie będzie przynosić takich efektów (tak dużych lub w tak krótkim czasie), jak byśmy tego oczekiwali. Specjaliści i rodzice nie stoją po dwóch stronach barykady, to zgrany zespół, który współdziała ze sobą dla dobra dziecka. Dlatego warto rozmawiać, nawet jeśli nie jest to łatwe.
Zanim jednak zaczniesz nawiązywać pozytywną (...)