Kiedy terapeuta podejrzewa, że dziecko ma poważniejsze zaburzenia i musi zasugerować konsultację ze specjalistą... - zasady
Jakie zasady obowiązują terapeutę, który podejrzewa zaburzenia u dziecka i musi zasugerować konsultację z innym specjalistą?
Drukuj
- Przygotuj się do rozmowy. Ustal fakty, zbierz jak najwięcej danych, którymi będziesz mógł posłużyć się podczas rozmowy z rodzicem. Stwórz listę argumentów dla wytłumaczenia swoich podejrzeń – możesz spisać je sobie na kartce i mieć ją podczas rozmowy przed sobą.
- Jeśli to możliwe, porozmawiaj z innymi specjalistami, którzy pracują z dzieckiem – ustal, co oni widzą i czy mają takie same podejrzenia, co ty. Rozważ, czy nie zorganizować spotkania rodziców z zespołem specjalistów.
- Zebrane argumenty powinny być konkretne i zrozumiałe dla rodziców. Może to być np. lista zachowań dziecka, sugerujących, że przejawia ono poważniejszy problem w jakimś obszarze.
- Dostosuj komunikaty, słownictwo (...)