logo Uzyskaj dostęp Co nowego w Pracowni

Schematy rozmów

Podejrzenie poważniejszych zaburzeń - rozmowa krok po kroku

Rozmowa z rodzicami/opiekunami dziecka o napotykanych trudnościach, a także zaobserwowanych niepokojących symptomach może wydawać się nierzadko sporym wyzwaniem. Jak poprowadzić rozmowę z rodzicem w takiej sytuacji?

Drukuj
Podejrzenie poważniejszych zaburzeń - rozmowa krok po kroku

PRZEDE WSZYSTKIM PAMIĘTAJ O WSPÓLNYM CELU!

Przekazywanie informacji o niepokojących symptomach zachowania oraz możliwych zaburzeniach poważniejszych niż wstępnie zakładaliśmy nie jest łatwym zadaniem. Zdecydowana większość pedagogów woli przekazywać wiadomości o postępie w rozwoju swoich wychowanków niż o napotkanych trudnościach. Tutaj pojawić się mogą obawy o reakcje opiekuna na tego typu wieści. Zastanów się, czy kiedyś, w sytuacji gdy miałeś(-aś) przekazać informacje o niepokojących symptomach zachowania dziecka i potrzebnej konsultacji ze specjalistą, miałeś(-aś) podobne myśli.

Jak mam to przekazać? Przecież rodzic może pomyśleć, że to moja wina. Powie, że to ja za mało uwagi poświęcam jego dziecku i znów wszystkiemu winni (...)

Autorzy

Dla prawidłowego funkcjonowania ta witryna korzysta z plików cookies, w tym dla lepszej prezentacji treści, zapewnienia sprawnego oraz bezpiecznego działania, przedstawienia spersonalizowanej oferty i promocji, a także w celach statystycznych. Kontynuując wizytę, wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej o tym, kto i w jaki sposób przetwarza te dane oraz o możliwościach zmiany ustawień przeglądarki, dowiesz się w Polityce Prywatności. Możesz zawsze cofnąć zgodę usuwając pliki cookies lub zmieniając ustawienia swojej przeglądarki.