logo Uzyskaj dostęp Co nowego w Pracowni

Pytanie do eksperta

Co zrobić, jak zareagować, jak dziecko w spektrum autyzmu nagle wychodzi, ucieka z sali, chowa się?

Odpowiedź: Na samym początku warto zaprosić na zajęcia rodzica. Należy porozmawiać z nim, jakie metody stosowane są w domu po to, aby wprowadzić podobne sposoby oddziaływań. Dodatkowo, konieczne jest znalezienie odpowiedzi na pytanie, jakie są zainteresowania dziecka i przygotować pomoce czy ćwiczenia, które będą zgodne z nimi. Może pozwolić to zatrzymać na chwilę uwagę dziecka. Dziecko z autyzmem potrzebuje więcej czasu na zaakceptowanie zmian. Pierwsze kilka spotkań może być trudne. Trzeba więc okazać dużo cierpliwości i zrozumienia. Może lepiej zacząć od swobodnej zabawy, pozwolić dziecku na wybranie sobie aktywności, żeby się odnalazło w nowym miejscu. I próbować z każdymi kolejnymi zajęciami wprowadzać delikatne zmiany.

Autorzy

Dla prawidłowego funkcjonowania ta witryna korzysta z plików cookies, w tym dla lepszej prezentacji treści, zapewnienia sprawnego oraz bezpiecznego działania, przedstawienia spersonalizowanej oferty i promocji, a także w celach statystycznych. Kontynuując wizytę, wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej o tym, kto i w jaki sposób przetwarza te dane oraz o możliwościach zmiany ustawień przeglądarki, dowiesz się w Polityce Prywatności. Możesz zawsze cofnąć zgodę usuwając pliki cookies lub zmieniając ustawienia swojej przeglądarki.