Pytanie do eksperta
Odpowiedź: Przykładowe aktywności wzmacniające pracę analizatora czuciowo-ruchowego: - nazywanie przedmiotów schowanych w woreczku (dziecko nie widzi ich i za pomocą dotyku zgaduje co jest w środku) - zamykanie – otwieranie dłoni (szybko, wolno, mocno, słabo, do piosenki) - ściskanie ciastoludków, squishy, mas plastycznych - robienie z palców haczyków - odrywanie dłoni od powierzchni stołu bez podnoszenia nadgarstka - podnoszenie kolejno palców bez odrywania pozostałych - robienie dziurek dziurkaczem - odtwarzanie przez dziecko wzorów i liter kreślonych przez dorosłego na wierzchu jego dłoni i na przedramieniu (bez kontroli wzrokowej). Dziecko odtwarza wzór palcem na swoim ciele, a następnie rysuje go na papierze (lepiej dużej kartce) - stukanie czubkami palców (naśladowanie gry na pianinie, padających kropli deszczu) - ugniatanie papierowych kul i rzucanie do celu - wrzucanie piłek o różnym ciężarze i fakturze do stojącej tuby.