Plastikowe bezbarwne lub białe łyżki
Zabawa na doskonalenie percepcji wzrokowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, orientacji przestrzennej, koncentracji.
Wiek: dziecko od 5 roku życia.
Potrzebne materiały: łyżki i pisak suchościeralny.
Cel: doskonalenie percepcji wzrokowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, orientacji przestrzennej, koncentracji.
Przebieg ćwiczenia
Przygotowujemy kilka łyżek. Pisakiem suchościeralnym piszemy na nich cyfry. Na kolejnych łyżkach rysujemy określoną ilość przedmiotów. Zadaniem dziecka jest nazwanie cyfry przygotowanej przez nauczyciela oraz znalezienie drugiej łyżki, na której będzie się znajdowała odpowiednia ilość elementów. W ten sposób dzieci mogą uczyć się przeliczania. Dzieci mogą również ustawiać łyżki w odpowiedniej kolejności, np. od największej do najmniejszej lub odwrotnie. Mogą również wybierać z zestawu tylko wartości parzyste lub tylko nieparzyste.
Podobne ćwiczenie można zrobić do nauki czytania. Na łyżkach zapisujemy (...)