logo Uzyskaj dostęp Co nowego w Pracowni

Scenariusze

Wesołe miasteczko

Scenariusz zajęć z wykorzystaniem integracji sensorycznej (zajęcia do przeprowadzenia na świeżym powietrzu)

Drukuj
Wesołe miasteczko

Cel główny: stymulacja bazowych systemów zmysłowych (dotyk, układ przedsionkowy oraz propriocepcja).

Cele szczegółowe:

  • poprawa czucia ciała,
  • doskonalenie różnicowania sensorycznego,
  • doskonalenie równowagi i umiejętności równoważnych,
  • stymulowanie planowania motorycznego,
  • rozwijanie kreatywności,
  • budowanie zaufania do drugiej osoby,
  • doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • doskonalenie umiejętności trafiania do celu,
  • ćwiczenia motoryki małej,
  • doskonalenie obustronnej koordynacji ruchowej,
  • ćwiczenia przekraczania linii środkowej ciała,
  • ćwiczenia percepcji wzrokowej.

Metody pracy:

  • integracja sensoryczna,
  • praktyczne działanie,
  • twórcze działanie,
  • zabawa,
  • origami.

Środki dydaktyczne:

  • duże kartony (po jednym kartonie na parę),
  • materiał strukturalny (kasza, fasola, kamienie, ziarna kawy i pestki),
  • opaska na oczy,
  • drewniane pieńki i plastry – ilość dowolna, im więcej, tym lepiej,
  • skarby zamrożone w kostkach lodu (najlepiej, aby kostki były większych rozmiarów, np. można zamrozić silikonowe pojemniki na babeczki),
  • drewniane dłutka lub drewniane patyczki,
  • piłka lub papierowa (...)

Dokumenty do pobrania

Pobierz

Załącznik nr 1 - wesołe miasteczko

Autorzy

Dla prawidłowego funkcjonowania ta witryna korzysta z plików cookies, w tym dla lepszej prezentacji treści, zapewnienia sprawnego oraz bezpiecznego działania, przedstawienia spersonalizowanej oferty i promocji, a także w celach statystycznych. Kontynuując wizytę, wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej o tym, kto i w jaki sposób przetwarza te dane oraz o możliwościach zmiany ustawień przeglądarki, dowiesz się w Polityce Prywatności. Możesz zawsze cofnąć zgodę usuwając pliki cookies lub zmieniając ustawienia swojej przeglądarki.