Sensoryczne powitanie wiosny
Przykładowy scenariusz zajęć z wykorzystaniem integracji sensorycznej dla nauczycieli klas I–III
Zajęcia powinny być przeprowadzone w pierwszym dniu wiosny. Warto poświęcić na nie więcej niż jedną jednostkę lekcyjną. Ćwiczenia można podzielić na część wykonywaną na sali gimnastycznej lub na boisku oraz na część wykonywaną w klasie.
Cel główny: przywitanie wiosny z wykorzystaniem ćwiczeń wzmacniających integrację sensoryczną.
Cele szczegółowe:
- budowanie zaufania do drugiej osoby,
- doskonalenie umiejętności pracy w grupie,
- wzmacnianie napięcia mięśniowego,
- określanie własnego samopoczucia i nazywanie uczuć,
- rozwijanie kreatywności,
- doskonalenie percepcji słuchowej oraz wzrokowej,
- ćwiczenia doskonalące budowanie wypowiedzi ustnych,
- doskonalenie reakcji na sygnał,
- wspieranie zmysłu dotyku,
- budowanie umiejętności wizualizacji i relaksowania się po przeprowadzonych zajęciach,
- usprawnianie zmysłu węchu.
Metody pracy:
- integracja sensoryczna,
- praktyczne działanie,
- pogadanka,
- dialog prowadzony z dziećmi.
Środki dydaktyczne: dostęp do Internetu (dźwięki do odgadywania oraz (...)