Scenariusz do pracy nad koordynacją wzrokowo-ruchową
Temat: Doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej poprzez różne gry i zabawy. Ćwiczenia wzmacniające budujące prawidłowe relacje z rówieśnikami.
Cel główny:
- doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej
Cele szczegółowe:
- nawiązanie relacji z drugą osobą,
- dostrzeganie różnic na obrazkach,
- przechodzenie labiryntów i samodzielne ich rysowanie,
- ćwiczenie doskonalące koordynację obustronną,
- usprawnianie umiejętności odwzorowywania,
- doskonalenie równowagi i precyzji,
- doskonalenie celności.
Metody pracy:
- integracja sensoryczna,
- praktyczne działanie.
Środki dydaktyczne: brystol, lina/sznurek, woreczki gimnastyczne, hula-hoop, kręgle sensoryczne, włóczka, pisaki/kredki, klocki, piłka, szarfa, karty pracy.
Przebieg zajęć:
- Powitanie z grupą: dzieci siadają w kręgu. Nauczyciel prosi, aby jedno z nich wzięło włóczkę i rzuciło do kolegi, mówiąc mu coś miłego, np. masz dziś piękny uśmiech. Zabawa trwa tak długo dopóki każde dziecko nie będzie trzymało kawałka włóczki. Następnie prosimy, żeby dzieci postarały się ją zwinąć.
- Rozdajemy dzieciom duże arkusze papieru i prosimy, (...)