Jak dobrze i bezpiecznie spędzić wakacje?
Zapoznanie uczniów z zasadami bezpiecznego zachowania w czasie wolnym
Cele ogólne
- kształtowanie orientacji w przestrzeni,
- wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa w czasie wakacji
Wiek dzieci: 5–6 lat
Cele szczegółowe
- ćwiczenie koordynacji ruchowej i wzrokowo-ruchowej,
- określanie położenia przedmiotów w przestrzeni,
- ćwiczenia rozwijające umiejętności grafomotoryczne,
- doskonalenie umiejętności wycinania,
- rozwijanie koncentracji, uwagi i logicznego myślenia,
- doskonalenie sprawności ruchowej,
- wzmacnianie poczucia przynależności do grupy,
- integracja zespołu klasowego
Metody i techniki pracy
- rozmowa kierowana pytaniami nauczyciela,
- zabawa przy muzyce,
- ćwiczenia w oparciu o zadania zawarte w kartach pracy
Pomoce dydaktyczne:
- radio lub dostęp do muzyki w internecie,
- chusta animacyjna,
- kapelusz,
- stolik,
- krzesło,
- worek,
- apteczka,
- krem do opalania,
- kąpielówki,
- okulary przeciwsłoneczne,
- kamizelka odblaskowa,
- ochraniacze na kolana,
- szary papier,
- biała i czarna farba,
- pędzle,
- białe kartki,
- klej,
- nożyczki,
- skakanka,
- kredki,
- sznurek
Przebieg zajęć
I Część wstępna
- Przywitanie z dziećmi. Nauczyciel zaprasza dzieci do koła. Wyjaśnia, że będzie wymieniał różne rzeczy. Jeśli jakieś dziecko się (...)