logo Uzyskaj dostęp Co nowego w Pracowni

Pomoce dydaktyczne

Sztućce

Zabawy ze sztućcami

Drukuj
Sztućce

Potrzebne materiały: noże, widelce, łyżki i łyżeczki (najlepiej po trzy sztuki z każdego rodzaju), talerze.

Cel: dokonywanie klasyfikowania, doskonalenie umiejętności logicznego myślenia oraz koncentracji, usprawnianie analizy i syntezy wzrokowej.

Przebieg ćwiczenia

Rodzic/terapeuta rozkłada na stole sztućce. Na początku zadaniem dziecka jest dokonanie ich klasyfikacji. Na osobnych talerzach dziecko ma ułożyć łyżki, widelce, noże oraz łyżeczki. Warto również policzyć, ile jest rzeczy z każdego rodzaju oraz ile jest wszystkich sztućców. Kiedy już ta próba zostanie wykonana, osoba prowadząca układa z określonych rzeczy wzór i prosi dziecko, aby odwzorowało dokładnie taki sam.

Na koniec można wykonać próbę związaną z wyszukiwaniem elementów niepasujących do zbioru. (...)

Autorzy

Dla prawidłowego funkcjonowania ta witryna korzysta z plików cookies, w tym dla lepszej prezentacji treści, zapewnienia sprawnego oraz bezpiecznego działania, przedstawienia spersonalizowanej oferty i promocji, a także w celach statystycznych. Kontynuując wizytę, wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej o tym, kto i w jaki sposób przetwarza te dane oraz o możliwościach zmiany ustawień przeglądarki, dowiesz się w Polityce Prywatności. Możesz zawsze cofnąć zgodę usuwając pliki cookies lub zmieniając ustawienia swojej przeglądarki.