Kiedy warto się skonsultować ze specjalistą w dziedzinie integracji sensorycznej?
Przykładowa ulotka informacyjna zawierająca wskazówki kiedy warto się skonsultować ze specjalistą w dziedzinie integracji sensorycznej.
Drukuj
Dziecko:
- jest niezdarne ruchowo, często się potyka, przewraca, spada z krzeseł itp.,
- ma trudności z przyjęciem i utrzymaniem prawidłowej pozycji siedzącej,
- ma słabą równowagę,
- ma problemy z czynnościami samoobsługowymi: samodzielnym jedzeniem, sznurowaniem butów, ubieraniemi rozbieraniem się, zapinaniem lub rozpinaniem guzików,
- szybko się męczy,
- jest wiotkie, często podpiera głowę, pokłada się na ławce,
- nieprawidłowo trzyma ołówek, zbyt mocno lub zbyt słabo przyciska go do papieru,
- ma nieustaloną bądź skrzyżowaną lateralizację,
- ma kłopot z wodzeniem wzrokiem za przesuwającym się przedmiotem, z przepisywaniem z tablicy, prowadzeniem obserwacji,
- ma problemy z rozpoznawaniem kształtów, wyodrębnianiem figur z tła, odnajdywaniem szczegółów na obrazku,
- ma pismo lustrzane, odwraca litery, sylaby bądź słowa,
- ma opóźniony rozwój mowy bądź (...)