logo Uzyskaj dostęp Co nowego w Pracowni

Wspomaganie terapii

Kiedy warto się skonsultować ze specjalistą w dziedzinie integracji sensorycznej?

Przykładowa ulotka informacyjna zawierająca wskazówki kiedy warto się skonsultować ze specjalistą w dziedzinie integracji sensorycznej.

Drukuj
Kiedy warto się skonsultować ze specjalistą w dziedzinie integracji sensorycznej?

Dziecko:

  • jest niezdarne ruchowo, często się potyka, przewraca, spada z krzeseł itp.,
  • ma trudności z przyjęciem i utrzymaniem prawidłowej pozycji siedzącej,
  • ma słabą równowagę,
  • ma problemy z czynnościami samoobsługowymi: samodzielnym jedzeniem, sznurowaniem butów, ubieraniemi rozbieraniem się, zapinaniem lub rozpinaniem guzików,
  • szybko się męczy,
  • jest wiotkie, często podpiera głowę, pokłada się na ławce,
  • nieprawidłowo trzyma ołówek, zbyt mocno lub zbyt słabo przyciska go do papieru,
  • ma nieustaloną bądź skrzyżowaną lateralizację,
  • ma kłopot z wodzeniem wzrokiem za przesuwającym się przedmiotem, z przepisywaniem z tablicy, prowadzeniem obserwacji,
  • ma problemy z rozpoznawaniem kształtów, wyodrębnianiem figur z tła, odnajdywaniem szczegółów na obrazku,
  • ma pismo lustrzane, odwraca litery, sylaby bądź słowa,
  • ma opóźniony rozwój mowy bądź (...)

Autorzy

Pedagog i logopeda z doświadczeniem w pracy zarówno z dziećmi wykazującymi trudności w nauce, jak i z tymi wybitnie zdolnymi; posiada kwalifikacje terapeuty Integracji Sensorycznej.

Dla prawidłowego funkcjonowania ta witryna korzysta z plików cookies, w tym dla lepszej prezentacji treści, zapewnienia sprawnego oraz bezpiecznego działania, przedstawienia spersonalizowanej oferty i promocji, a także w celach statystycznych. Kontynuując wizytę, wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej o tym, kto i w jaki sposób przetwarza te dane oraz o możliwościach zmiany ustawień przeglądarki, dowiesz się w Polityce Prywatności. Możesz zawsze cofnąć zgodę usuwając pliki cookies lub zmieniając ustawienia swojej przeglądarki.