logo Uzyskaj dostęp Co nowego w Pracowni

Pytanie do eksperta

Uczeń w szkole uczestniczył 1 raz w tyg. 45 min. w indywidualnych zajęciach integracji sensorycznej przez trzy lata. Czy jest sens dalej kontynuować zajęcia?

Odpowiedź: Sens jest zawsze, jeśli wymagają tego trudności dziecka. Nie można jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie tylko na podstawie tego, jak długo trwała terapia. Proszę wykonać rediagnozę, porównać wyniki – jeśli terapia trwała 3 lata to powinna to być już trzecia rediagnoza – po każdym roku robimy porównanie, żeby wiedzieć, jaki był punkt wyjścia i gdzie jesteśmy teraz, żeby zmienić zakres ćwiczeń, dostosować sposób prowadzenia terapii. Tylko na tej podstawie oraz po rozmowie z rodzicami, powinniśmy podjąć decyzję o tym, czy należy kontynuować terapię czy ją zakończyć. Czasem dobrze jest np. zmniejszyć częstotliwość podejmowanych działań, np. spotkania 1x na 2 tygodnie.

Autorzy

Dla prawidłowego funkcjonowania ta witryna korzysta z plików cookies, w tym dla lepszej prezentacji treści, zapewnienia sprawnego oraz bezpiecznego działania, przedstawienia spersonalizowanej oferty i promocji, a także w celach statystycznych. Kontynuując wizytę, wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej o tym, kto i w jaki sposób przetwarza te dane oraz o możliwościach zmiany ustawień przeglądarki, dowiesz się w Polityce Prywatności. Możesz zawsze cofnąć zgodę usuwając pliki cookies lub zmieniając ustawienia swojej przeglądarki.