Dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej mogą potrzebować wsparcia ze strony dorosłych w organizowaniu czasu wolnego, zwłaszcza w sposób dostarczający im wrażeń przedsionkowych. Unikanie aktywności ruchowych lub poszukiwanie ich w nieodpowiedni sposób może wywoływać dalekosiężne skutki. Implikuje to zasadność tworzenia na terenie domu lub na zewnątrz okazji do podjęcia przez dziecko aktywności ruchowych, które zapewnią rozwój koordynacji, samoorganizację zachowania i wpłyną pozytywnie na emocje i relacje społeczne.
Czytaj więcej
Zabawa stymulująca koordynację słuchowo-wzrokową.
Czytaj więcej
Z rolek po papierze toaletowym lub ręczniku papierowym można zrobić nie tylko figurki. Mogą nam one posłużyć do segregowania np. kamyczków czy włochatych kuleczek.
Czytaj więcej
Przykłady konkretnych ćwiczeń wpływających pozytywnie na koordynację wzrokowo-ruchową, motorykę i orientację przestrzenną.
Czytaj więcej