Scenariusze
Lubimy zabawy zimowe (integracja 5–6-letnich dzieci z dyspraksją z pozostałymi dziećmi z grupy)
Celem zajęć jest kształtowanie umiejętności planowania działań i właściwych relacji emocjonalno-społecznych oraz budowanie poczucia własnej wartości
Drukuj
Cele ogólne
|
- eliminowanie dysfunkcji percepcyjno-motorycznych u dzieci w wieku przedszkolnym,
- kształtowanie umiejętności planowania działań i właściwych relacji emocjonalno-społecznych,
- budowanie poczucia własnej wartości
|
Cele szczegółowe
|
- zgromadzenie pomysłów na zabawy zimowe,
- wdrażanie dzieci do aktywnego spędzania czasu w okresie zimy,
- przypomnienie zasad bezpieczeństwa związanych z zabawami na śniegu i lodzie,
- ćwiczenie umiejętności sprawnego, odpowiedniego ubierania się stosownie do pogody,
- rozwijanie umiejętności planowania działań,
- usprawnianie i kompensacja zaburzeń percepcji słuchowej, wzrokowej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej i słuchowo-ruchowej podczas zabaw na podwórku i zajęć przy stolikach,
- ćwiczenie koncentracji, spostrzegawczości,
- rozwijanie orientacji kierunkowo-przestrzennej,
- ćwiczenie motoryki małej i dużej,
- rozwijanie integracji bilateralnej obu rąk,
- wdrażanie zasady „fair play” podczas zabaw opartych na współzawodnictwie,
- rozwijanie (...)
|