logo Uzyskaj dostęp Co nowego w Pracowni

Scenariusze

Lubimy zabawy zimowe (integracja 5–6-letnich dzieci z dyspraksją z pozostałymi dziećmi z grupy)

Celem zajęć jest kształtowanie umiejętności planowania działań i właściwych relacji emocjonalno-społecznych oraz budowanie poczucia własnej wartości

Drukuj
Lubimy zabawy zimowe (integracja 5–6-letnich dzieci z dyspraksją z pozostałymi dziećmi z grupy)

Cele ogólne

  • eliminowanie dysfunkcji percepcyjno-motorycznych u dzieci w wieku przedszkolnym,
  • kształtowanie umiejętności planowania działań i właściwych relacji emocjonalno-społecznych,
  • budowanie poczucia własnej wartości

Cele szczegółowe

  • zgromadzenie pomysłów na zabawy zimowe,
  • wdrażanie dzieci do aktywnego spędzania czasu w okresie zimy,
  • przypomnienie zasad bezpieczeństwa związanych z zabawami na śniegu i lodzie,
  • ćwiczenie umiejętności sprawnego, odpowiedniego ubierania się stosownie do pogody,
  • rozwijanie umiejętności planowania działań,
  • usprawnianie i kompensacja zaburzeń percepcji słuchowej, wzrokowej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej i słuchowo-ruchowej podczas zabaw na podwórku i zajęć przy stolikach,
  • ćwiczenie koncentracji, spostrzegawczości,
  • rozwijanie orientacji kierunkowo-przestrzennej,
  • ćwiczenie motoryki małej i dużej,
  • rozwijanie integracji bilateralnej obu rąk,
  • wdrażanie zasady „fair play” podczas zabaw opartych na współzawodnictwie,
  • rozwijanie (...)

Autorzy

Dla prawidłowego funkcjonowania ta witryna korzysta z plików cookies, w tym dla lepszej prezentacji treści, zapewnienia sprawnego oraz bezpiecznego działania, przedstawienia spersonalizowanej oferty i promocji, a także w celach statystycznych. Kontynuując wizytę, wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej o tym, kto i w jaki sposób przetwarza te dane oraz o możliwościach zmiany ustawień przeglądarki, dowiesz się w Polityce Prywatności. Możesz zawsze cofnąć zgodę usuwając pliki cookies lub zmieniając ustawienia swojej przeglądarki.