Dzikie zwierzęta - scenariusz zajęć z wykorzystaniem integracji sensorycznej
Cel główny: doskonalenie percepcji słuchowej.
Cele szczegółowe:
- rozpoznawanie odgłosów zwierząt,
- usprawnianie pamięci słuchowej,
- usprawnianie percepcji i pamięci wzrokowej,
- doskonalenie umiejętności równoważnych,
- doskonalenie umiejętności związanych z czuciem własnego ciała,
- odwzorowywanie ruchem ciała sposobu poruszania się różnych zwierząt,
- zdobywanie wiedzy dotyczącej dzikich zwierząt,
- nauka piosenki „Dżungla”.
Metody pracy:
- integracja sensoryczna,
- praktyczne działanie.
Wiek: 3-4 lata, 5-6 lat
Środki dydaktyczne: nagrania z YouTube (linki podane w opisie zabaw), zdjęcia bądź ilustracje przedstawiające zwierzęta lub zdjęcia z pozycji książkowej Dzieciaki naśladują zwierzaki (Marta Baj-Lieder, Agnieszka Borowska-Kociemba), dwie długie liny, pachołki, ławka, krzesełko, ścieżka sensoryczna, ślady dowolnego zwierzęcia (kilka–kilkanaście sztuk) – można wykorzystać ślady słonia z książki Dzieciaki naśladują zwierzaki.
Przebieg zajęć
- Nauczyciel wita się z dziećmi i zaprasza do wspólnej zabawy. (...)