Dzień Psa
Ćwiczenia z zakresu doskonalenia motoryki oraz doskonalenia płynności ruchowej
Cel główny
doskonalenie motoryki
Wiek: 5 lat
Cele szczegółowe
- nauka piosenki „Pieski”,
- doskonalenie percepcji wzrokowej,
- doskonalenie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi słownych,
- doskonalenie uwagi i pamięci słuchowej
- kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
- doskonalenie płynności ruchowej,
- ćwiczenia motoryki małej,
- doskonalenie zwinności i precyzji ruchowej,
- usprawnianie przekraczania linii środkowej ciała
Metody pracy
- integracja sensoryczna,
- praktyczne działanie,
- zabawa
Środki dydaktyczne
- obrazki przedstawiające psy – każdy pies powinien być przygotowany w dwóch egzemplarzach, aby na tej podstawie dzieci mogły dobrać się w pary,
- nagranie piosenki „Piesek”, sprzęt do odtworzenia piosenki,
- różnokolorowe obręcze lub szarfy,
- pachołki (po jednym na parę) i małe piłki (również po jednej dla każdej pary),
- dwie ławki gimnastyczne, gruba taśma klejąca,
- dwustronna taśma klejąca, kolorowe pompony,
- małe plastikowe miseczki w różnych kolorach i kolorowe piłeczki,
- obrazki przedstawiające (...)