logo Uzyskaj dostęp Co nowego w Pracowni

Diagnoza

Wczesne symptomy trudności szkolnych u dzieci w wieku przedszkolnym

Okres przedszkolny jest czasem intensywnego rozwoju ruchowego, mowy i procesów poznawczych. Chociaż każde dziecko traktujemy indywidualnie, brak postępów w osiąganiu kolejnych kamieni milowych powinien skłaniać do konsultacji z właściwym specjalistą. Podobnie jakościowo różny wzorzec funkcjonowania dziecka w grupie rówieśniczej winien zachęcać do wnikliwej obserwacji i poszukiwania wsparcia w zakresie rozwiązywania pojawiających się problemów.

Drukuj
Wczesne symptomy trudności szkolnych u dzieci w wieku przedszkolnym

Przyjęcie założenia, że dziecko „z tego wyrośnie”, „jeszcze ma czas”, „wśród innych dzieci się nauczy”, może skutkować dużymi zaniedbaniami. Podjęcie wczesnej interwencji często wiąże się z osiągnięciem pożądanych efektów w krótszym czasie z racji tego, że układ nerwowy małego dziecka jest bardziej plastyczny niż starszego. Wczesna diagnoza pozwala na podjęcie działań profilaktycznych, stymulowanie rozwoju i korekcję zaburzonych funkcji. Nagromadzenie trudności z wcześniejszych okresów rozwojowych może skutkować pojawieniem się trudności w uczeniu się w okresie wczesnoszkolnym. Z uwagi na intensywny i wciąż trwający rozwój układu nerwowego i poszczególnych funkcji okres przedszkolny wydaje się odpowiednim czasem na podjęcie działań profilaktycznych (...)

Autorzy

Dla prawidłowego funkcjonowania ta witryna korzysta z plików cookies, w tym dla lepszej prezentacji treści, zapewnienia sprawnego oraz bezpiecznego działania, przedstawienia spersonalizowanej oferty i promocji, a także w celach statystycznych. Kontynuując wizytę, wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej o tym, kto i w jaki sposób przetwarza te dane oraz o możliwościach zmiany ustawień przeglądarki, dowiesz się w Polityce Prywatności. Możesz zawsze cofnąć zgodę usuwając pliki cookies lub zmieniając ustawienia swojej przeglądarki.