Przebywając w placówce, małe dziecko ma możliwość doświadczania wielu sytuacji, które wprowadzą je w przyszłą edukację. Początkowo wymaga zapoznania się z otoczeniem, nauczenia się funkcjonowania bez rodziców w gronie oddanych mu opiekunów oraz w towarzystwie rówieśników, którzy w różny sposób radzą sobie ze zmianą rytmu dnia, miejsca, osób. Dzięki postawie opiekunów żłobkowych małe dziecko uczy się i czerpie radość z przebywania w bezpieczniej przestrzeni.
Czytaj więcej
Dzieci mają naśladować chorego chłopca Adasia.
Czytaj więcej
Lato i upragnione wakacje to często trudny czas dla dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego. Po pierwsze, zwykle przerwa w edukacji przedszkolnej czy szkolnej, a niejednokrotnie również przerwa od zajęć terapeutycznych, pozbawiają dziecko jakże potrzebnej rutyny dnia codziennego. Wyjazdy na wakacje i wycieczki, przebywanie w ogromnych hotelach, jedzenie posiłków w głośnych restauracjach, baseny z dudniącą muzyką i przeraźliwym pogłosem, późniejsze chodzenie spać, wizyty rodziny i inne letnie atrakcje – to wszystko może mocno rozregulować dziecko.
Czytaj więcej
Zabawa w masaż, z wykorzystaniem gadżetów sensorycznych.
Czytaj więcej